Life is short. Please, while you can, take time to enjoy all the little pleasures
Dapatkan baju baby yang cantik, murah dan berkualiti dari
http://bajubabycotton.blogspot.com.

إِلَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لا إِلَهَ إِلاّ هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ وَأَتُوبُ إِلَيْهِ

Welcome and thank you for visiting my page...............................

'Andai ku tahu...' - must see this video clip

Loading...

SAHABAT

Zaid & Aida

Nu'aim & Ras

Nu'aim & Nur Rasmatin Slideshow: Tomato’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Selangor was created by TripAdvisor. See another Selangor slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

Sharifah Khasif

Teladan Yang Baik

Rasulullah menangis di ............................

Havasupai Indian Waterfall

Hantaran Untuk Keluarga Pengantin Perempuan

Ya Rasulullah

Andai Aku Mati Sekejap Lagi

surat dari anak mak yang tak nakal lagi

Busyairi

Sunnah Rasulullah s.a.w.

Memotong Kuku Mengikut Turutan Yang Betul

Sebenarnya memotong kuku juga ada turutannya. Ianya dimulai pada anggota sebelah kanan hinggalah ke anggota sebelah kiri. Sekiranya hendak memotong kuku jari tangan, ianya dimulakan dengan jari telunjuk tangan kanan sehingga ke jari kelingking. Kemudian dari jari kelingking tangan kiri sehingga ke ibu jari. Dan akhir sekali adalah jari ibu kanan. (Sila rujuk gambar dalam attchement untuk mudah memahami.)

Sebegitu juga dengan jari kaki. Ianya haruslah dipotong mengikut turutannya. Bermula dari jari kelingking sebelah kanan bergerak ke jari kelingking kaki sebelah kiri berturut-turut. (Sila rujuk gambar dalam attachment untuk mudah memahami.)

Hari Yang Baik Dan Tidak Baik Untuk Memotong Kuku

Selain daripada memotong kuku mengikut turutan, memotong kuku mengikut hari-hari juga mempunyai maksud-maksud tertentu. Sama-sama kita membaca yang selebihnya ini.

RASULULLAH S.A.W bersabda yang ertinya:-
Barang siapa yang mengerat kukunya pada ;

Hari Sabtu - Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit.
Hari Ahad - Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan.
Hari Isnin - Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat
Hari Selasa - Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit
Hari Rabu - Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.
Hari Khamis - Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit.
Hari Jumaat - Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.

Dengan kata lain, hari yang elok memotong kuku adalah hari Isnin, Khamis dan Jumaat.


Dari Anas bin Malik bermaksud:
Sudah ditentukan waktu kepada kami memotong misai, memotong kuku, mencabut bulu ketiak dan mencukur bulu ari-ari agar kami tidak membiarkannya lebih daripada 40 malam.
(Riwayat Muslim).

Menurut Imam Shafie:
Sunat memotong kuku sebelum mengerjakan solat Jumaat sepertimana disunatkan mandi, bersugi, berharuman, berpakaian kemas sebelum ke masjid.

Rasulullah S.A.W. bersabda bermaksud:
Sesiapa yang mandi pada hari Jumaat, bersugi, berwangian jika memilikinya dan memakai pakaian yang terbaik, kemudian keluar rumah hingga sampai ke masjid, dia tidak melangkahi orang yang sudah bersaf, kemudian mengerjakan sembahyang apa saja (sembahyang sunat), dia diam ketika imam keluar (berkhutbah) dan tidak berkata-kata hingga selesai mengerjakan sembahyang, maka jadilah penebus dosa antara Jumaat itu dan Jumaat sebelumnya.
(Riwayat Ahmad).

Kesabaran Dalam ............

About Me

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Kelengkapan Untuk Jema'ah Hajj/Umrah Busana Muslim & Muslimah Busana Tahfiz & Tahfizah Kitab Al Quran & Kitab 'Ilmiah Dan banyak lagi Jemput Datang ke Busana kami

My Black Cyprus

My Black  Cyprus

Seruan Untuk Muslimah

Seruan Untuk Muslimah

Yusuf Islam

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Photobucket

Kedamaian

For your eyes only


Slideshow

My heart breaks. It's cruel and insane !!!!

Monday, January 26, 2009

The Obligation Of A Wife Obeying A Husband ......


AUTHOR: Shaikh Saalih bin Fawzaan Al-Fawzaan
SOURCE: His book “Tanbeehaat ‘alaa Ahkaam takhtassu bil-Mu’minaat” (pg. 97-99)
PRODUCED BY: Al-Ibaanah.com

It is obligatory on you O Muslim woman to obey your husband in matters of good. Abu Hurairah reported that Allaah’s Messenger (sallAllaahu 'alayhi wa sallam) said: “If a woman prays her five (daily) prayers and keeps her private parts chaste and obeys her husband, she will enter Paradise from any of the doors of Paradise she wishes.” [Reported by Ibn Hibbaan in his Saheeh]

From Abu Hurairah (radyAllaahu ‘anhu), Allaah’s Messenger (sallAllaahu 'alayhi wa sallam) said: “It is not lawful for a woman to fast while her husband is present unless she has his permission. And she must not allow anyone in his home except with his permission.” [Reported by Al-Bukhaaree and Muslim]

Also from Abu Hurairah (radyAllaahu ‘anhu), Allaah’s Messenger (sallAllaahu 'alayhi wa sallam) said: “When a man calls his wife to bed and she does not come to him, and he spends the night angry with her, the angels curse her until the morning arrives.” [Reported by Al-Bukhaaree and Muslim]

And in the report of Al-Bukhaaree and Muslim, the Messenger of Allaah (sallAllaahu 'alayhi wa sallam) said: “By the One in whose Hand my soul is, there is no man that calls his wife to bed and she refuses him, except that the One who is above the heavens is displeased with her until he (the husband) becomes content with her.”

From the rights the husband possesses over his wife is that she fulfills the duty of tending to his household and not coming out from it except with his permission. The Messenger of Allaah (sallAllaahu 'alayhi wa sallam) said: “The woman is the caretaker of her husband’s household and she will be questioned as to her responsibility.” [Reported by Al-Bukhaaree and Muslim]

Another right he possesses over her is that she fulfills the duties of the household and that she does not make him hire a female servant, which will cause harm and due to which there will be a risk of danger for himself and his children.

Shaikh-ul-Islaam Ibn Taimiyyah (rahimahullaah) said commenting on Allaah’s saying: “Therefore the righteous women are devoutly obedient and guard in the husband’s absence what Allaah orders them to guard (i.e. their chastity).” [Surah An-Nisaa: 34]: “This mandates the unrestricted obligation of a woman obeying her husband, in all affairs, such as serving him, traveling with him, assisting him and other matters, as is indicated in the Sunnah of Allaah’s Messenger.” [1]

The great scholar, Ibn Al-Qayyim, said: “Those who say that it is obligatory for the woman to serve the husband use (this ayah) as proof in that those who Allaah directed His Speech to (on this occasion) considered this to be from al-ma’roof (good). But as for the woman relaxing and having the husband serve her, sweep, grind the flour, knead the bread, wash the clothes, fix the bed, and serve the household, then that is from al-munkar (evil).

And Allaah says: ‘And they (women) have rights (over their husbands) similar to those (of their husbands) over them.’ [Surah Al-Baqarah: 228]

And Allaah says: ‘Men are the protectors and maintainers over women.’ [Surah An-Nisaa: 34]

So if a woman doesn’t serve her husband, but instead he acts like a servant to her, then this means that she is the protector and maintainer over him.”

He further said: “For indeed Allaah obligated him to spend on her, to clothe her and to provide her with a place of dwelling in exchange for his enjoying her and her serving him, as well as what the habits of the spouses call for.

Likewise, the binding marriage agreements require that the spouses live in kindness. And kindness means a woman’s serving (her husband) and taking care of the inner affairs of the household.”

And he said: “And there is no difference as to whether the woman is prestigious or lowly, or if she is poor or rich. Just look at this woman who was the most prestigious of women in the world…” [2]

He is referring to Faatimah (radyAllaahu ‘anhaa) for she would serve her husband and come to the Prophet (sallAllaahu 'alayhi wa sallam) complaining to him, but he would not complain about her.

Friday, January 23, 2009

An Nasyeed Al Tayba


the arabic lyric is subtitled and the english translation is below

wassalam

Tayba is the Nick name of Al Madina (Al Munawwara), the city of the prophet Mohammad PBUH.

By Hala As-Sabbagh featuring some other guy, very beautiful voice masha'Allah

The Translation (exclusive)

Chorus
O Tayba, O Tayba
O cure of the patient
we missed you, and passion has called us to you

As the ship departed, it forgot me
they sailed away and my tears never dried up
they took my heart and my soul with them
O Tayba, you're the distracted's love

Chorus

My direction of prayer (my Qiblah), the house of Allah, I'm patient
perhaps a day will come to visit you
I wonder, Will I be looking upon alkaaba
and being overwhelmed with it's safety..

Chorus

Our prophet, my best wishes, to visit u,
At least once in my life
and near you, to perform my prayers
to praise my Lord, and to recite Qur'an

Chorus

O Madina, How lucky you are
for the coming of the loadstar
May I have a shelter beside you
Indeed, your light has enchanted us

Chorus (more) (less)

Love this Nasyeed sooooooo much. It has been in my list of ringtones and my musicplayer, even placed in my facebook

Tuesday, January 20, 2009

MESSAGE FROM SISTER IN GAZA. PLEASE READ !!!

This was a letter sisters on 'The Muslim Dilemia' show recieved from sister Umm Taqi in Gaza.

Asaalam Alykum,

My dear sisters and brothers I wanted to take this opportunity to send you a message from the sisters in Gaza . Please hear our situation and tell everyone that you know and dont know.

Our situation is dire but our eman is strong alhamdulillah, even though we have no water to speak of, and when we do it is polluted and we have no money to buy mineral water. When we find the money those that sell it say that it is too dangerous for them to travel out to get new supplies. We have no gas, and have not had for the last four months. We cook the little food we have on real fires that we have learned to prepare.

Our men have lost all of their jobs. They spend their days at home now. My husband can spend a day just going from place to place just for the basic need of water. He usually returns empty handed. There are no schools, no banks, hardly any hospitals open. You are constantly aware that you risk your life when you go out and when you are indoors. They give us a curfew between 1-4pm. We can go out, they say, in safety to get your supplies, but that is a lie. They have ofetn used that opportnity to add more shuhada to their list.

We eat one day rice and one day bread. Meat and milk are a luxury. They are using chemical warfare in the areas which are on the borders.

All this and we are being told that people demonstrate all over the world. Masha Allah. the fact that you go to embassies and leave your homes makes us feel truely that we are not alone in our struggle.

But you go home at night and lock your door. We cannot do that. I have to leave my home on the second floor every night and stay with my sister on the ground floor. Should there be an attack, it's quicker to leave from the ground floor.

Yes we are tired. When we hear rockets and bombs and see planes that fly too close to our building, I scream with my young son and my husband feels helpless.

In all this there is no one but Allah (swt) that can save us. But the ummah is asking where are the armies, where is the victory. Dont forget us because you are all that we have now. Your kind sadeqat is not reaching us, and when they open borders it only reaches a few. Keep up the work of Allah and pray that th victory will come soon insha Allah.

Wasalam
Your sister Umm Taqi

Thursday, January 15, 2009

DO IT AND INSHAALLAH

Wahai Saudara Islam Ku
Anak ini mencuba untok menyelamatkan Ibu nya yang dalam keadaan kritikal

Bayangkan apa yang sedang dipesan oleh Ibu nya sebelum dia menghembuskan nafas terakhir.
Bagaimana kah perasaan anak ini dan apakah keadilan yang diharapkan akan membuka mata dunia?

Pejamkan mata Anda buat seketika serta bukakan hati sudah tentu kalau boleh Anda ingin menjadi sesaorang yang akan bangun Dan membela nasibnya.









"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah....... . turunkan lah bantuan mu kali ini kepada orang orang Islam di Libanon, hancurkanlah rejim zionis.. amin . ..."> >
(Lalu bacalah surah Al Fil / membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dengan Izin Allah)

Surah al fil:



Lipat gandakan doa ini. Kirim kepada 7 orang rakan anda yang lain..
Maka 7 X 7 X 7 X 7 X 7 X 7 X 7 = 823453 orang akan berbuat berdoa,
Kemudian 823453 X 7 = 5.8 juta orang...InsyaAllah akan ikut berdoa

IMAN SEMUT VERSUS IMAN MANUSIA

Assalamualaikum wbt…


IMAN SEMUT...

Di zaman Nabi Allah Sulaiman berlaku satu peristiwa, apabila Nabi
Allah Sulaiman nampak seekor semut melata di atas batu; lantas Nabi
Allah Sulaiman merasa hairan bagaimana semut ini hendak hidup di atas
batu yang kering di tengah-tengah padang pasir yang tandus. Nabi
Allah Sulaiman pun bertanya kepada semut : "Wahai semut apakah engkau
yakin ada makanan cukup untuk kamu".Semut pun menjawab :
"Rezeki di tangan ALLAH, aku percaya rezeki di tangan ALLAH, aku
yakin di atas batu kering di padang pasir yang tandus ini ada rezeki
untuk ku".

Lantas Nabi Allah Sulaiman pun bertanya : "Wahai semut, berapa
banyakkah engkau makan? Apakah yang engkau gemar makan? Dan banyak
mana engkau makan dalam sebulan?"Jawab semut: "Aku makan hanya
sekadar sebiji gandum sebulan". Nabi Allah Sulaiman pun mencadangkan
: "Kalau kamu makan hanya sebiji gandum sebulan tak payah kamu melata
di atas batu, aku boleh tolong".

Nabi Allah Sulaiman pun mengambil satu bekas, dia angkat semut itu
dan dimasukkan ke dalam bekas; kemudian Nabi ambil gandum sebiji,
dibubuh dalam bekas dan tutup bekas itu. Kemudian Nabi tinggal semut
didalam bekas dengan sebiji gandum selama satu bulan.

Bila cukup satu bulan Nabi Allah Sulaiman lihat gandum sebiji tadi
hanya dimakan setengah sahaja oleh semut, lantas Nabi Allah Sulaiman
menemplak semut : "Kamu rupanya berbohong pada aku!. Bulan lalu kamu
kata kamu makan sebiji gandum sebulan, ini sudah sebulan tapi kamu
makan setengah".Jawab semut : "Aku tidak berbohong, aku tidak
berbohong, kalau aku ada di atas batu aku pasti makan apapun sehingga
banyaknya sama seperti sebiji gandum sebulan, kerana makanan itu aku
cari sendiri dan rezeki itu datangnya daripada Allah dan Allah tidak
pernah lupa padaku. Tetapi bila kamu masukkan aku dalam bekas yang
tertutup, rezeki aku bergantung pada kamu dan aku tak percaya kepada
kamu, sebab itulah aku makan setengah sahaja supaya tahan dua bulan.
Aku takut kamu lupa".

Itulah Iman Semut!!

IMAN MANUSIA??

Di zaman Imam Suffian, ada seorang hamba Allah yang kerjanya mengorek
kubur orang mati. Kerja korek kubur orang mati bukan kerja orang
ganjil. Bila ada orang mati, mayat terpaksa ditanam, oleh itu kubur
perlu digali dulu. Tetapi yang ganjil mengenai hamba Allah ini ialah
dia tidak gali kubur untuk tanam mayat.

Sebaliknya apabila orang mati sudah ditanam, waris sudah lama balik
ke rumah dan Munkar Nakir sudah menyoal, barulah penggali ini datang
ke kubur untuk korek balik. Dia nak tengok macam mana rupa mayat
setelah di INTERVIEW oleh Munkar Nakir. Dia korek 1 kubur, 2 kubur, 3
kubur, 10 kubur, 50 kubur sampai 100 kubur.Lepas itu, penggali pergi
kepada Imam Suffian dan bertanya kepadanya : "Ya Imam, kenapakah
daripada 100 kubur orang Islam yang aku gali, dua sahaja yang mana
mayat di dalamnya masih berhadap kiblat. Yang 98 lagi sudah beralih
ke belakang?".

Jawab Imam Suffian : " Diakhir zaman hanya 2 dari 100 umat Islam yang
percaya rezeki itu di tangan Allah. 98 orang lagi tidak percaya
bahawa rezeki di tangan Tuhan".

Itulah sebabnya apabila umat Islam tertekan dengan SOGOKAN duit yang
banyak, biasanya, iman dia akan beralih. Nyatalah iman semut lebih
kuat dari iman manusia.

Salam, mungkin dah pernah baca kisah ini.....tapi tak salah kalau dibaca sekali lagi !

AIRMATA RASULULLAH SAW...

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan
salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya. Tapi Fatimah tidak
mengizinkannya
masuk, "Maafkanlah, ayahku sedang demam", kata Fatimah yang
membalikkan badan dan menutup pintu.

Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata
dan bertanya pada Fatimah , "Siapakah itu wahai anakku?"
"Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku
melihatnya," tutur Fatimah lembut. Lalu, Rasulullah menatap puterinya
itu dengan
pandangan yang menggetarkan.

Seolah-olah bahagian demi! bahagian wajah anaknya itu hendak
dikenang.

"Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah
yang memisahkan pertemuan di dunia.
Dialah malaikatul maut," kata Rasulullah, Fatimah pun menahan
ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah
menanyakan
kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya.

Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas
langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

"Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?", tanya
Rasululllah dengan suara yang amat lemah.
"Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu.
"Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu, " kata Jibril.
Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih
penuh kecemasan. "Engkau tidak senang mendengar khabar ini?", tanya
Jibril lagi.
"Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?"
"Jangan khawatir, wahai Rasul ! Allah, aku pernah mendengar Allah
berfirman kepadaku: "Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat
Muhammad telah berada di dalamnya," kata Jibril.
Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan
ruh Rasulullah ditarik.

Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya
menegang. "Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini."
Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang disampingnya
menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.

"Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?"
Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.
"Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata
Jibril.
Sebentar kemudian terdengar Rasulullah mengaduh, karena sakit yang
tidak tertahankan lagi.

"Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini
kepadaku, jangan pada umatku."
Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak
lagi.
Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, ! Ali segera
mendekatkan telinganya. "Uushiikum bis shalati, wa maa malakat
aimanuku"
"peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu."

Diluar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling
berpelukan.
Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan
telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

"Ummatii,ummatii, ummatiii? " - "Umatku, umatku, umatku"
Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu.
Kini, mampukah kita mencintai sepertinya?
Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi

Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.

Kirimkan kepada sahabat-sahabat muslim lainnya agar timbul kesadaran
untuk mengingat maut dan mencintai Allah dan RasulNya, seperti Allah
dan Rasulnya mencintai kita.

Monday, January 12, 2009


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

BRANDS & LABELS TO BOYCOTT

URL: http://www.inminds.com/boycott-brands.html

THE HIJAB

Loading...

Me . smiley-applecider

Me . smiley-applecider
Teke kat mana ni. Ada unta dalam mall. Sesat ke unta ni. Muka dia pun macam anak dinosaur, tak macam unta. He he he ini replika je untuk restoran Mystery di The Curve. Saya bersama-sama dengan Nu'aim dan Hamzah gi breakfast selepas selesai urusan di JPN buat kad pengenalan. Roti canainya emmmmmm marvellous.

my hubby :) Nama penuh dia Mohd Ibrahim bin Kader Mydin. Tarikh lahirnya 18 Mac 1957. Berasal dari Pulau Pinang. Masa ini waktu pagi, ketika hendak bertolak pergi kerja. Nampak tak beg laptop tu.

Yang di atas Big Boss, my hero watak utama. Yang kat bawah ni pulak my handsome heroes .

Yang di atas Big Boss, my hero watak utama. Yang kat bawah ni pulak my handsome heroes .
Above are my beloved children of mine. Cantik tak susunan. Watak siri ni , sebelah kiri sekali anak sulong, watak ibu , sebelah si ibu watak anak kedua dan yang kanan sekali watak anak bongsu. LOL . Apa ya tajuk drama bersiri beribu-ribu episod ni. Hhmmmmppphh ....nanti pikir ......

I'm Mappy, mommy to Tiger, Fluffy, Labu and late Bubble

I'm Mappy, mommy to Tiger, Fluffy, Labu and late Bubble
Missing. Inilah ibu kepada arwah Bubble , arwah Fluffy , Tiger dan Labu. Rindunya kat dia. Tiba-tiba hilang. Tak balek-balek.Mungkin kena colek, ataupun ada orang dengki dan mungkin mati kena langgar . Hmmmphh mintak yang terbaik dari Allah swt. Kalau ada orang colek biarlah dia dijaga dengan penuh kasih sayang. Kalau kena langgar tak nampak pun mayatnya dan kalau ada orang dengki pula, biarlah antara orang itu dengan yang Maha Esa. Yang paling ditakuti ialah kalau-kalau kucing ku ini dibuat Satey! Berdoa jelah.

Mohd Zaid - my eldest. Inilah orangnya yang belanja kami ke Istana Budaya menonton teater muzikal kanak-kanak Sinbad. Rasanya ini kali ketiga. Yang pertama teater kanak-kanak Ali Baba bersama-sama dengan Aznil. Bestnya. Muzik 'live'. Yang kedua Aladdin , best jugak. Tahun depan apa pulak.....kita tungguuuuuu.....

Do Remember Me - Bubble

Do Remember Me - Bubble
Ini Bubble. Kalau tak silap Allah amek dia tahun 2007 di bulan Disember. Dia makan makanan beracun. Mungkin diracun orang.....Kesian tengok Bubble masa tengah nazak. Kena Redha. Masa hayatnya, Bubble gemuk dan sedapnya bila memeluknya. Cantikkan Bubble. Hayatnya setahun je

Muhammad Nu'aim - my second. Amacam. 9 Disember 2008 dia mula bertugas di Petaling Jaya pejabatnya. Tahun depan baru graduate. Tak pe kena belajar berdikari. Belajar hidup , he he he

I'm Fluffy - ( in memory - car accident )

I'm Fluffy -  ( in memory - car accident )
Fluffy pun dah tak ada di mukabumi ni. Pada pertengahan tahun 2008 di awal pagi dalam pukul 9 pagi dia dijumpai mati terbaring di tengah jalan tak jauh dari rumah. Terkejut besar pagi tu. Saya dan Hamzah mengendalikan Fluffy. Mata kirinya terkeluar. Hamzah demam hari tu. Jadi saya kena tolong cangkul untuk tanam Fluffy. Sedihnya. Fluffy cerewet sikit. Suaranya membingitkan telinga. Bila dia dah tak ada rindu pulak nak dengar suara dia yang high pitch tu. Semasa hayatnya kekadang menyusahkan juga. Suka duduk kat bumbung rumah pastu asyik mintak keluar masuk ikut tingkap. Selagi tak memenuhi kehendaknya dia akan mengiau bising. Sekarang sunyilah pulak.:(

Muhammad Hamzah - my youngest. Umurnya 19. Masih belajar lagi. Di UniTAR. Ambil jurusan Culinary Art. Air tangannya, hmmm boleh tahan sedap bila memasak. Seronok bila dia ada bersama dalam dapur. Meriah :)

I'm Tiger

I'm Tiger
Tiger ni adik beradik dengan Fluffy. Tak suka di angkat. Kalau nak makan kena teman dia, sama macam Mappy. Suka kena tepuk macam baby je

The youngest - Labu

The youngest - Labu
Labu adik beradik dengan Bubble. Sama-sama jatuh sakit dengan Bubble tapi dia survive. Nasib Labu kurang baik sikit. Selepas keracunan dua-dua kakinya sejuk dan jadi lumpuh.AlhamduLillah setelah mendapatan rawatan Homeopathy kakinya pulih. Tak lama lepas tu kakinya kena langgar keretalah pulak. Sekarang ni kaki kanannya tempang 'permanent' . Kesyiannya dia.

Watch us , the most romantic couple on earth.

Loading...

Recommending Dr Sabri - Homeopathy Selayang

Recommending Dr Sabri - Homeopathy Selayang
Ini sessi kesihatan. Perubatan alternatif - Homeopathy. Very good. Saya rasa inilah cara rawatan penyakit terbaik yang bebas dari 'dadah'. Boleh trace jenis penyakit, boleh buat medical check-up, inshaAllah berupaya merawat penyakit yang kronik, boleh periksa tahap vitamin dalam badan, boleh lihat perasaan kita dan macam-macam lagi. Yang best tu binatang peliharaan pun boleh diubati dan murah dari klinik haiwan. My cats kalau sakit gi homeopathy je, inshaAllah baik. Kambing, kura-kura , hamster pun boleh. Bawa je bulu binatang tu. Begitu juga dengan manusia. Yang jauh tu post je rambut, inshaAllah boleh periksa penyakit seseorang So far alhamduLillah. Rasanya 80% of my problem solved. Cubalah perubatan cara Homeopathy..

Yang ni saya kenalkan Puan Habibah. Kawan kita ni isteri kepada Dr. Sabri. Ni bergambar kat klinik dia orang lah.

YA TAYBA - Love this nasyeed so much :)

Loading...

Best aunty

Best aunty
She is my best friend, my rescuer, my companion, my problem solver and she is my beloved aunty. Nama dia Hjh Mariam Hj Abd Ghani. She's only 10 years older than me, tapi kami berdua memang ngam. Learn a lot from her. Gambar ni pun diambil kat Klinik Homopati.:)

Ahmed Bukhatir - Nasyeed ni ada mesej lah. Dengarkan........

Loading...
There was an error in this gadget