Life is short. Please, while you can, take time to enjoy all the little pleasures
Dapatkan baju baby yang cantik, murah dan berkualiti dari
http://bajubabycotton.blogspot.com.

إِلَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لا إِلَهَ إِلاّ هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ وَأَتُوبُ إِلَيْهِ

Welcome and thank you for visiting my page...............................

'Andai ku tahu...' - must see this video clip

Loading...

SAHABAT

Zaid & Aida

Nu'aim & Ras

Nu'aim & Nur Rasmatin Slideshow: Tomato’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to Selangor was created by TripAdvisor. See another Selangor slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

Sharifah Khasif

Teladan Yang Baik

Rasulullah menangis di ............................

Havasupai Indian Waterfall

Hantaran Untuk Keluarga Pengantin Perempuan

Ya Rasulullah

Andai Aku Mati Sekejap Lagi

surat dari anak mak yang tak nakal lagi

Busyairi

Sunnah Rasulullah s.a.w.

Memotong Kuku Mengikut Turutan Yang Betul

Sebenarnya memotong kuku juga ada turutannya. Ianya dimulai pada anggota sebelah kanan hinggalah ke anggota sebelah kiri. Sekiranya hendak memotong kuku jari tangan, ianya dimulakan dengan jari telunjuk tangan kanan sehingga ke jari kelingking. Kemudian dari jari kelingking tangan kiri sehingga ke ibu jari. Dan akhir sekali adalah jari ibu kanan. (Sila rujuk gambar dalam attchement untuk mudah memahami.)

Sebegitu juga dengan jari kaki. Ianya haruslah dipotong mengikut turutannya. Bermula dari jari kelingking sebelah kanan bergerak ke jari kelingking kaki sebelah kiri berturut-turut. (Sila rujuk gambar dalam attachment untuk mudah memahami.)

Hari Yang Baik Dan Tidak Baik Untuk Memotong Kuku

Selain daripada memotong kuku mengikut turutan, memotong kuku mengikut hari-hari juga mempunyai maksud-maksud tertentu. Sama-sama kita membaca yang selebihnya ini.

RASULULLAH S.A.W bersabda yang ertinya:-
Barang siapa yang mengerat kukunya pada ;

Hari Sabtu - Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit.
Hari Ahad - Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan.
Hari Isnin - Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat
Hari Selasa - Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit
Hari Rabu - Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.
Hari Khamis - Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit.
Hari Jumaat - Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.

Dengan kata lain, hari yang elok memotong kuku adalah hari Isnin, Khamis dan Jumaat.


Dari Anas bin Malik bermaksud:
Sudah ditentukan waktu kepada kami memotong misai, memotong kuku, mencabut bulu ketiak dan mencukur bulu ari-ari agar kami tidak membiarkannya lebih daripada 40 malam.
(Riwayat Muslim).

Menurut Imam Shafie:
Sunat memotong kuku sebelum mengerjakan solat Jumaat sepertimana disunatkan mandi, bersugi, berharuman, berpakaian kemas sebelum ke masjid.

Rasulullah S.A.W. bersabda bermaksud:
Sesiapa yang mandi pada hari Jumaat, bersugi, berwangian jika memilikinya dan memakai pakaian yang terbaik, kemudian keluar rumah hingga sampai ke masjid, dia tidak melangkahi orang yang sudah bersaf, kemudian mengerjakan sembahyang apa saja (sembahyang sunat), dia diam ketika imam keluar (berkhutbah) dan tidak berkata-kata hingga selesai mengerjakan sembahyang, maka jadilah penebus dosa antara Jumaat itu dan Jumaat sebelumnya.
(Riwayat Ahmad).

Kesabaran Dalam ............

About Me

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Kelengkapan Untuk Jema'ah Hajj/Umrah Busana Muslim & Muslimah Busana Tahfiz & Tahfizah Kitab Al Quran & Kitab 'Ilmiah Dan banyak lagi Jemput Datang ke Busana kami

My Black Cyprus

My Black  Cyprus

Seruan Untuk Muslimah

Seruan Untuk Muslimah

Yusuf Islam

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Photobucket

Kedamaian

For your eyes only


Slideshow

My heart breaks. It's cruel and insane !!!!

Friday, January 22, 2010

Amalan Sihir - Hukumnya Murtad


SOALAN: Sejak kebelakangan ini, pergaduhan sering berlaku dalam rumah tangga. Saya cukup meluat dan benci melihat suami dan rasa lega apabila dia keluar rumah. Apabila ada masalah biarpun sedikit, saya seumpama terdorong meninggikan suara. Saya rasa macam ada desakan supaya saya meminta cerai dan lidah saya pernah terpacul meminta cerai, biarpun bukan kehendak saya. Saya baru enam bulan berkahwin dan menyayanginya. Adakah sakit yang saya alami ini berlaku pada orang lain?

- Siti Rahayu, Alor Star

Jawapan: Lumrahnya, tempoh berkahwin enam bulan adalah waktu pasangan berbulan madu. Kalau boleh tak mahu berpisah, biarpun sekejap.

Namun puan bermasalah. Meluat tengok suami, rasa lega apabila dia keluar rumah. Ini bererti bahawa puan tidak dapat menikmati atau menghayati matlamat perkahwinan yang sebenar, iaitu hidup berkasih sayang, tenang dan rukun damai.

Puan perlu faham, setiap sesuatu yang berlaku di luar kebiasaan pasti ada puncanya. Menurut Umar Sulaiman (1985:75-75), di antara cara atau kaedah iblis syaitan menyesatkan manusia ialah dengan mengajar ilmu sihir kepada manusia. Ilmu inilah yang digunakan untuk memisahkan pasangan suami isteri. Perpisahan ini merupakan tumpuan iblis dan syaitan.

Menurut Wahid Abdul Salam Bali (1412H:57), pelanggan akan menemui tukang sihir dan meminta daripadanya agar ia memisahkan pasangan tertentu.

Tukang sihir akan meminta daripadanya nama lelaki yang hendak disihirnya, berserta nama ibunya, kemudian dia akan meminta sesuatu benda, seperti rambut, baju, songkok dan sebagainya.

Sekiranya bahan-bahan yang diperlukan itu tidak didapati, tukang sihir berkenaan akan melakukan sihir dengan menggunakan kalimah-kalimah sihir dan disuruh agar air yang dijampi tadi dituang di tempat laluannya, menyebabkannya terkena sihir apabila dia melangkahnya. Bahan air tadi boleh juga dimasukkan dalam makanan atau minuman.

Dalam masyarakat Melayu, tukang-tukang sihir selalunya akan meminta nama pasangan yang terlibat berserta nama ibu masing-masing, juga bahan-bahan tertentu, seperti gambar, baju, kain, seluar dalam atau apa jenis pakaian yang telah dipakai.

Sekiranya bahan tadi tidak diperoleh oleh orang yang mempunyai hajat, kemungkinan tukang sihir tadi menyuruh jin yang mendampinginya, mengambil bahan-bahan tadi.

Terdapat keterangan daripada hadis-hadis menunjukkan bahawa jin-jin memang ada yang mencuri bahan-bahan tertentu, kepunyaan manusia.

Dalam sebuah hadis daripada Buraidah, dia telah berkata: Aku mempunyai makanan. Maka aku dapati akan dia berkurangan. Lalu aku hendap pada waktu malam. Aku dapati ada lembaga padanya, lalu tangkap akan dia. Aku berkata: Aku tidak akan melepaskan dikau hingga aku bawa engkau kepada nabi.

Lembaga tadi berkata: Sesungguhnya aku ini seorang perempuan yang banyak keluarga. Aku tidak akan datang lagi.

Begitulah yang dilakukan oleh lembaga tadi buat kali kedua dan ketiga. Tiap kali datang aku tangkap. Akhirnya lembaga tadi berkata: Lepaskan daku... aku akan ajarkan dikau sesuatu apabila engkau baca akan dia nescaya salah satu daripada golongan kami tidak menghampiri barang-barang engkau.

Apabila engkau baring di atas tempat tidur bacalah untuk diri dan harta kau ayat al-Kursi. Aku telah memberitahu nabi, baginda telah berkata: Benarlah... walaupun dia pembohong.

Hadis ini menjelaskan bahawa bukan mustahil makhluk jin-jin itu mencuri sesuatu kepunyaan manusia, yang melibatkan objek tertentu. Dalam kes yang dijelaskan di atas, jin perempuan ini mencuri buah kurma untuk keperluan anaknya.

Manusia yang berilmu, yang diberi kekuatan Allah, berupaya menangkap jin. Bermaksud bahawa manusia yang tidak berilmu, yang tidak diberi kekuatan oleh Allah, biarpun mereka termasuk dalam golongan khalifah di muka bumi, tidak berupaya berbuat demikian. Sebaliknya makhluk ini akan ditangkap, diganggu, ditipu dan ditakluki oleh jin-jin.

Istinbat atau pengajaran hadis ini juga memperlihatkan bahawa ayat al-Kursi itu mempunyai fadilat istimewa dalam usaha menangani atau mengatasi masalah yang berkaitan dengan gangguan jin-jin.

Dengan berbuat demikian, Allah akan menyelamatkan diri mereka yang mengamalkan atau membaca ayat al-Kursi, juga harta benda daripada gangguan dicuri oleh jin-jin. Itulah di antara rahsia bagaimana hendak mengatasi masalah yang berkaitan dengan jin-jin. Rahsia yang didedahkan sendiri oleh makhluk jin.

Akhir sekali baginda memberi peringatan bahawa biarpun apa yang dikatakan oleh jin mengenai ayat al-Kursi itu benar, namun makhluk jin itu, iaitu iblis dan syaitan adalah makhluk pembohong.

Menurut Wahid Abdul Salam (142H: 55-57) sihir jenis ini juga boleh memisahkan anak dengan ibu, anak dengan bapa, adik-beradik, di antara teman, rakan syarikat perniagaan dan lain-lainnya. Perpisahan di antara pasangan suami isteri paling bahaya dan banyak berlaku.

Sihir jenis ini boleh menyebabkan timbulnya rasa benci yang bersangatan dengan tiba-tiba, berlaku syak-wasangka tidak boleh bertolak ansur, menyebabkan berlakunya perselisihan faham biarpun atas sebab-sebab yang kecil.

Sihir juga menyebabkan berlakunya perubahan rupa suami pada mata isteri atau sebaliknya. Suami akan melihat isterinya dengan pandangan yang menyakitkan hati lagi hodoh. Biarpun isterinya cantik.

Hal demikian berlaku kerana iblis yang terlibat dengan sihir itu mengubahkan rupa si isteri menjadi buruk dan menimbulkan rasa benci pada suami. Isteri ada kalanya melihat wajah suaminya dengan pandangan yang menakutkan.

Al-Hafiz Ibn Kathir dalam Tafsir Ibn Kathir (1:44) menjelaskan bahawa perceraian suami isteri boleh berlaku akibat sihir menyebabkan setiap pihak melihat pasangannya dengan pandangan yang buruk, atau lain-lain punca yang mendatang yang boleh menyebabkan berlakunya perceraian.

Menurut seorang responden, salah satu kaedah untuk memisahkan pasangan suami isteri ialah dengan menggunakan tahi besi .

Bahan ini telah siap dibungkus untuk dijual. Setelah dibacakan mantera pembenci, bahan tersebut ditabur di tempat laluan pasangan yang terlibat, seperti di jalan masuk rumah, di depan tangga dan sebagainya.

Tukang sihir memerintahkan jin-jin yang mendampinginya agar merasuk otak mereka yang melangkahi bahan tadi menyebabkan timbulnya rasa tidak tenteram, gelisah dan rasa benci-membenci.

Tahi besi digunakan untuk tujuan ini kerana ia diperoleh daripada bahan besi yang dibakar. Sempena daripadanya, betapa panas besi yang menyebabkan terjadinya tahi besi, maka begitulah panas, rasa gelisah dan tidak tenteram berlaku ke atas mereka yang melangkah tahi besi yang dijampi puja tadi.

Nama ibu perlu disebut jelas kerana tidak mahu sihir yang ditujukan kepada individu tertentu itu tersalah sasaran. Nama bapa tersebut tidak semestinya membuktikan bahawa orang berkenaan benar-benar anak kepada nama lelaki (bapa) yang disebut tadi, mungkin dia hanya anak angkat.

Sebutan nama disertakan dengan nama ibu adalah lebih tepat atau pasti kerana orang yang berkenaan tidak kira sama ada lelaki ataupun perempuan lahir daripada perut ibu.

Individu yang mempunyai kekuatan roh yang sentiasa mendampingkan diri kepada Allah dan dikasihi oleh-Nya akan terselamat daripada gangguan iblis dan syaitan. Begitulah Allah melindungi kekasih-Nya.

Wahid Abdul Salam Bali (1412H: 59) menceritakan kisah seorang perempuan yang terlalu membenci suaminya akibat sihir. Ia berasa begitu lemas dan resah ketika berada di rumah.

Pasangan ini menemui seorang perawat yang menggunakan ayat-ayat al-Quran. Jin yang meresap dalam tubuhnya mengakui, yang ia datang dengan perantaraan sihir, untuk memisahkan pasangan ini.

Perawat telah memukulnya banyak kali, tetapi tidak memberi kesan, ia telah berulang alik untuk mendapatkan rawatan selama sebulan di mana akhirnya jin tersebut meminta agar ia menceraikan dengan talak satu, kemudian merujuk semula.

Perempuan berkenaan telah sembuh selama seminggu, tetapi sakit semula, lalu mereka menemui penulis yang juga perawat yang menggunakan ayat al-Quran. Ketika dirawat, perempuan tersebut telah menjerit yang akhirnya berlaku dialog di antara kedua-dua belah pihak.

Jin tersebut memberitahu namanya Syaqwan, beragama Nasrani. Ia masuk dalam tubuh si isteri untuk memisahkannya dengan suaminya. Perawat mencadangkan agar jin itu memeluk Islam seandainya ia mahu dan ia tidak dipaksa.

Jin tersebut pada mulanya enggan keluar daripada tubuh mangsa dan memberitahu agar ia jangan menyusahkan diri kerana pesakit telah dibawa menemui ramai perawat, tetapi tidak berjaya.

Setelah berlaku perbahasan dan perbincangan yang panjang, jin tersebut akhirnya memeluk Islam. Perawat bertanya sama ada jin tersebut memeluk Islam sepenuh hatinya, ataupun semata-mata untuk menipunya. Jin tadi menjawab, bahawa ia tidak berkuasa memaksanya memeluk Islam.

Ia memeluk Islam dengan sepenuh hati. Tetapi ia menyatakan bahawa ia sedang melihat satu kumpulan jin Nasrani mengancamnya dan menakut-nakutkan untuk membunuhnya.

Perawat menyatakan untuk mengatasi perkara seumpama ini adalah mudah. Andainya ia telah memeluk Islam dengan jujur sepenuh hati, ia akan diberi senjata yang kuat, di mana tidak ada sesiapa pun yang berupaya menghampirinya. Jin tersebut telah meminta senjata yang dimaksudkan ketika itu juga, tetapi tidak diberi, kecuali setelah ia menjauhkan diri daripada melakukan kezaliman dan keluar daripada tubuh perempuan tadi.

Jin tersebut mengaku yang ia telah memeluk Islam, tetapi tidak berupaya melepaskan diri daripada tukang sihir. Menurut perawat, adalah mudah untuk mengatasi masalah tersebut, asalkan ia mahu memberitahu di mana bahan-bahan sihir itu diletakkan.

Jin memberitahu bahawa bahan tersebut ditanam di bawah rumah tempat perempuan itu tinggal, tetapi ia tidak pasti di mana ia ditanam kerana di tempat tersebut adalah jin lain menjaga bahan-bahan sihir tadi.

Apabila bahan-bahan yang ditanam tadi diketahui oleh manusia, jin tadi akan memindahkannya ke tempat lain.

Ketika ditanya lebih lanjut, jin berkenaan mengakui telah melakukan sihir selama 10 atau 20 tahun, tetapi ia kurang pasti. Sebelum itu ia telah merasuk tiga orang perempuan. Syeikh Abdul Wahid telah memberi senjata kepada jin itu dengan menyuruhnya membaca ayat al-Kursi.

Setiap kali kumpulan jin itu hendak mendekatinya, ia hendaklah membaca ayat berkenaan. Untuk melepaskan diri daripada tukang sihir, ia disuruh agar keluar daripada tubuh perempuan dan segera ke Mekah tinggal bersama jin-jin Islam di Masjidilharam.

Jin ini masih tidak pasti bahawa Allah akan mengampunkan dosa-dosanya kerana terlalu banyak melakukan maksiat. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Penyayang (az-zumar: 53).

Mendengarkan ayat al-Quran yang dibacakan itu, jin tadi menangis teresak-esak dan meminta agar perempuan yang dirasuknya itu memaafkannya apabila ia pergi nanti, lalu ia keluar daripada tubuh mangsanya. Beberapa hari selepas peristiwa itu, si suami datang menyatakan semuanya telah pulih seperti sedia kala dengan kehendak Allah.

Dipetik dari Bicara Agama, Utusan Malaysia, Bersama Dr. Amran Kasimin

THE HIJAB

Loading...

Me . smiley-applecider

Me . smiley-applecider
Teke kat mana ni. Ada unta dalam mall. Sesat ke unta ni. Muka dia pun macam anak dinosaur, tak macam unta. He he he ini replika je untuk restoran Mystery di The Curve. Saya bersama-sama dengan Nu'aim dan Hamzah gi breakfast selepas selesai urusan di JPN buat kad pengenalan. Roti canainya emmmmmm marvellous.

my hubby :) Nama penuh dia Mohd Ibrahim bin Kader Mydin. Tarikh lahirnya 18 Mac 1957. Berasal dari Pulau Pinang. Masa ini waktu pagi, ketika hendak bertolak pergi kerja. Nampak tak beg laptop tu.

Yang di atas Big Boss, my hero watak utama. Yang kat bawah ni pulak my handsome heroes .

Yang di atas Big Boss, my hero watak utama. Yang kat bawah ni pulak my handsome heroes .
Above are my beloved children of mine. Cantik tak susunan. Watak siri ni , sebelah kiri sekali anak sulong, watak ibu , sebelah si ibu watak anak kedua dan yang kanan sekali watak anak bongsu. LOL . Apa ya tajuk drama bersiri beribu-ribu episod ni. Hhmmmmppphh ....nanti pikir ......

I'm Mappy, mommy to Tiger, Fluffy, Labu and late Bubble

I'm Mappy, mommy to Tiger, Fluffy, Labu and late Bubble
Missing. Inilah ibu kepada arwah Bubble , arwah Fluffy , Tiger dan Labu. Rindunya kat dia. Tiba-tiba hilang. Tak balek-balek.Mungkin kena colek, ataupun ada orang dengki dan mungkin mati kena langgar . Hmmmphh mintak yang terbaik dari Allah swt. Kalau ada orang colek biarlah dia dijaga dengan penuh kasih sayang. Kalau kena langgar tak nampak pun mayatnya dan kalau ada orang dengki pula, biarlah antara orang itu dengan yang Maha Esa. Yang paling ditakuti ialah kalau-kalau kucing ku ini dibuat Satey! Berdoa jelah.

Mohd Zaid - my eldest. Inilah orangnya yang belanja kami ke Istana Budaya menonton teater muzikal kanak-kanak Sinbad. Rasanya ini kali ketiga. Yang pertama teater kanak-kanak Ali Baba bersama-sama dengan Aznil. Bestnya. Muzik 'live'. Yang kedua Aladdin , best jugak. Tahun depan apa pulak.....kita tungguuuuuu.....

Do Remember Me - Bubble

Do Remember Me - Bubble
Ini Bubble. Kalau tak silap Allah amek dia tahun 2007 di bulan Disember. Dia makan makanan beracun. Mungkin diracun orang.....Kesian tengok Bubble masa tengah nazak. Kena Redha. Masa hayatnya, Bubble gemuk dan sedapnya bila memeluknya. Cantikkan Bubble. Hayatnya setahun je

Muhammad Nu'aim - my second. Amacam. 9 Disember 2008 dia mula bertugas di Petaling Jaya pejabatnya. Tahun depan baru graduate. Tak pe kena belajar berdikari. Belajar hidup , he he he

I'm Fluffy - ( in memory - car accident )

I'm Fluffy -  ( in memory - car accident )
Fluffy pun dah tak ada di mukabumi ni. Pada pertengahan tahun 2008 di awal pagi dalam pukul 9 pagi dia dijumpai mati terbaring di tengah jalan tak jauh dari rumah. Terkejut besar pagi tu. Saya dan Hamzah mengendalikan Fluffy. Mata kirinya terkeluar. Hamzah demam hari tu. Jadi saya kena tolong cangkul untuk tanam Fluffy. Sedihnya. Fluffy cerewet sikit. Suaranya membingitkan telinga. Bila dia dah tak ada rindu pulak nak dengar suara dia yang high pitch tu. Semasa hayatnya kekadang menyusahkan juga. Suka duduk kat bumbung rumah pastu asyik mintak keluar masuk ikut tingkap. Selagi tak memenuhi kehendaknya dia akan mengiau bising. Sekarang sunyilah pulak.:(

Muhammad Hamzah - my youngest. Umurnya 19. Masih belajar lagi. Di UniTAR. Ambil jurusan Culinary Art. Air tangannya, hmmm boleh tahan sedap bila memasak. Seronok bila dia ada bersama dalam dapur. Meriah :)

I'm Tiger

I'm Tiger
Tiger ni adik beradik dengan Fluffy. Tak suka di angkat. Kalau nak makan kena teman dia, sama macam Mappy. Suka kena tepuk macam baby je

The youngest - Labu

The youngest - Labu
Labu adik beradik dengan Bubble. Sama-sama jatuh sakit dengan Bubble tapi dia survive. Nasib Labu kurang baik sikit. Selepas keracunan dua-dua kakinya sejuk dan jadi lumpuh.AlhamduLillah setelah mendapatan rawatan Homeopathy kakinya pulih. Tak lama lepas tu kakinya kena langgar keretalah pulak. Sekarang ni kaki kanannya tempang 'permanent' . Kesyiannya dia.

Watch us , the most romantic couple on earth.

Loading...

Recommending Dr Sabri - Homeopathy Selayang

Recommending Dr Sabri - Homeopathy Selayang
Ini sessi kesihatan. Perubatan alternatif - Homeopathy. Very good. Saya rasa inilah cara rawatan penyakit terbaik yang bebas dari 'dadah'. Boleh trace jenis penyakit, boleh buat medical check-up, inshaAllah berupaya merawat penyakit yang kronik, boleh periksa tahap vitamin dalam badan, boleh lihat perasaan kita dan macam-macam lagi. Yang best tu binatang peliharaan pun boleh diubati dan murah dari klinik haiwan. My cats kalau sakit gi homeopathy je, inshaAllah baik. Kambing, kura-kura , hamster pun boleh. Bawa je bulu binatang tu. Begitu juga dengan manusia. Yang jauh tu post je rambut, inshaAllah boleh periksa penyakit seseorang So far alhamduLillah. Rasanya 80% of my problem solved. Cubalah perubatan cara Homeopathy..

Yang ni saya kenalkan Puan Habibah. Kawan kita ni isteri kepada Dr. Sabri. Ni bergambar kat klinik dia orang lah.

YA TAYBA - Love this nasyeed so much :)

Loading...

Best aunty

Best aunty
She is my best friend, my rescuer, my companion, my problem solver and she is my beloved aunty. Nama dia Hjh Mariam Hj Abd Ghani. She's only 10 years older than me, tapi kami berdua memang ngam. Learn a lot from her. Gambar ni pun diambil kat Klinik Homopati.:)

Ahmed Bukhatir - Nasyeed ni ada mesej lah. Dengarkan........

Loading...
There was an error in this gadget